Beijing - Reisverslag uit Beijingling, China van Diana Graaf - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijingling, China van Diana Graaf - WaarBenJij.nu

Beijing

Blijf op de hoogte en volg Diana

02 September 2012 | China, Beijingling

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk vervolg van onze reis vanuit China, hadden helaas geen internet,vandaar!

Veel gezien en gedaan in de afgelopen 5 dagen, hebben in totaal een groep met 10 mensen en die is erg gezellig, loopt allemaal prettig en hebben veel plezier!

Onze vlucht is prima verlopen en zijn op Woensdag de 29e aangekomen in Beijing...aldaar zijn we opgehaald door Rolien en hebben kennis gemaakt met onze reisgenoten.

Aangekomen gelijk een stadstoer gemaakt en aansluitend plein van hemelse vrede bezocht en ook de hemelse tempel ,erg imposant allemaal. Aangekomen in ons hotel en aansluitend gezamenlijk gegeten en daarna moe ons bed op gezocht.

Dag 2 ...vandaag de muur bezocht en ik kan jullie zeggen dat dit erg de moeite waard is geweest,je moet er wat voor over hebben ,maar dan krijg je er ook wat voor terug. met de kabelbaan naar boven,stuk over de muur gelopen, 6000 km was wat teveel van het goede,maar wel tot aan het laatste stukje wat origineel is gebleven. ( voelen onze kuiten nu nog)
Zijn daarna met de rodelbaan naar beneden gegaan,ook dit was een super ervaring.
Daarna na de verboden stad geweest, ook indrukwekkend.

Dag 4 vandaag hebben we het zomerpaleis bezocht wat er ook schitterend uitzag, daarna met elkaar in een riksja door de oude huttonswijk gereden, ook zeer de moeite waard.
S'avonds stond traditioneel Peking eend eten op het program,dat aan tafel werd klaargemaakt.......eten is al een feestje op zich ,zitten met z'n alle aan ronde tafel,met een glazendraai paneel waarvan alles opgezet word...feestje voor het oog.

Dag 5 zijn we met de hogesnelheidstrein (5 uur) 800 km gereden richting Zhengzhou , ook een belevenis op zich, heerlijk zittende stoelen en lekker wat te eten en te drinken en een dame die een stewardess zou kunnen zijn die steeds langs kwam met stoffer en blik....daarna een parel f abriek bezocht,waar een levende oester geopend werd ,we mochten een getal noemen en als je het goed had, mocht je de parels die erin zaten houden.
Niet geraden ,want tot onze verbazing zaten er wel 20 in....maar goed we houden toch niet van parels....bij weggaan kregen we er allemaal 1.......daarna weer lekker gegeten en verder gereden naar een mooi meer.

Dag 6 vandaag richting luoyang waar we de Shaolin tempel hebben bezocht van de Chinese vechtsport ...waar wel 1000 jongelui hun intrek hebben genomen en die zitten er 11 mnd en hebben 1 mnd vrij en mogen verder niet weg.
Werden met golfkarretjes over terrein gereden over een schitterende omgeving en hadden daarna een kungfu voorstelling, onvoorstelbaar wat die lui met hun lijf kunnen, proberen dit maar niet zelf.
En als toetje zijn we weer verder gereden om een oude Chinese wijk te bezoeken, waar men nog allerlei oude ambachten beoefend, geweldig wat een kleuren en dingen we hebben gezien,daarna na ons 3ehotel en zitten op de 20 e verdieping en ontbijten morgen op de 25 e verdieping die rond draaid...we gaan het zien.

Alles tegelijk,maar dit omdat we nog geen internet hadden, maar zoals julliebkunnen lezen vervelen we ons niet....allemaal een knuffel vanuit het groet China

• 02 September 2012 - 19:48

Rita Blom:

Meiden wat hebben jullie weer een prachtige reis. Zoveel te zien en nog te zien. Dat jullie in zo'n korte tijd zoveel op u jullie moeten laten inwerken.
    Als ik het reisverslag lees heb ik het gevoel dat ik de reis zelf mee maak.
    Succes en geniet ervan.

• 03 September 2012 - 11:26

Anneke:

Hallo An en Diana, wat een leuk reis verslag ik ben nu al benieuwd naar alle foto,s. En nu dag 7 geniet van elk moment. Heel veel liefs uit Den Haag van Annie en Jan, Anneke.

• 03 September 2012 - 20:59

Anneke:

Hallo, jullie hebben een heel ander stuk van de muur gedaan dan wij toen. Voor ons geen kabelbaan of rodelbaan. Gewoon de benenwagen. Verder wel herkenning alhoewel wij zijn niet bij die Chinese vechtsport geweest. Nog veel plezier en fijn dat het klikt met de andere groepsmensen. Hartelijke groet van Anneke, je collega Anneke. Ja 3 Anneke's je verzint het niet

• 03 September 2012 - 22:14

Henny Keizer:

Hoi Diana,

Fijn dat jullie samen op vakantie konden.
    Jeetje, wat hebben jullie al een boel ervaringen opgedaan.
    Geniet samen van deze prachtige reis en vooral van het eten natuurlijk.
    Have fun.