Vervolg van onze reis in China - Reisverslag uit Beijingling, China van Diana Graaf - WaarBenJij.nu Vervolg van onze reis in China - Reisverslag uit Beijingling, China van Diana Graaf - WaarBenJij.nu

Vervolg van onze reis in China

Blijf op de hoogte en volg Diana

10 September 2012 | China, Beijingling

Hallo allemaal,

Dit gaat even eenhoren versie worden, heb al 2 x een lang verslag gemaakt en vervolgens proberen te versturen ,maar hij gooit het er weer uit brrrrrrrr jammer maar helaas ...

We hebben inmiddels onze vliegreis gehad en ook nog een trein reis,wat we overigens vanavond ook weer gaan doen met een nacht trein,dit gaat spannend worden omdat we zonder reisgids zitten al een paar dagen omdat de onze weer terug is gevlogen naar Thailand ,waarschijnlijk een kleine tia gehad......dus dat gaat erg spannend worden tussen die krioelende mensen en met al onze koffers......maar goed we gaan het beleven.....

Zoals gezegd we genieten we nog steeds,groep is leuk en weer is prachtig, hebben een super mooie boottocht gehad op de li rivier rivier.....in plaatsje yangshuo.....langs de oevers zie je de sampans( bootjes) en vrouwen die de was doen in de rivier.,en wat een prachtige natuur en rotsen. In allerlei soorten en maten.....echt prachtig, een fietstocht gehad door de reisvelden en prachtige natuur.....ook hebben we een traditionele boeren familie bezocht, super gastvrij en delen alles ondanks het weinige wat ze hebben, dan ga je je nog meer beseffen hoe goed wij het hebben met al onze luxe.....ook hebben we een sfeervolle lokale markt bezocht...je wilt niet weten wat ze daar allemaal aan levende beesten webben liggen....details zal ik jullie besparen!

Ook hebben we de rietfluitgrotten bezocht,met zijn enorme binnen meer en bizarre rotsformaties ...wat is de natuur toch mooi en grillig....ook hebben we de fuboheuvel bezocht,waar we een fantastisch uitzicht hadden over de stad en prachtige kalksteenformaties.

Daarna een theeplantage bezocht per fiets,ook weer bijzonder mooi en bloedheet....maar op de fiets zie je natuurlijk veel meer..het is maar goed dat de filmrolletjes uit den boze zijn,want je wil alles wel vastleggen....

Ook hebben we een mooie tocht gemaakt oer bus 900 m boven de zeespiegel naar een schitterende terrasvormige rijstveld
Van de drakensburg in longs hen ook hebben we de dorpjes waar de Zhu ang en Yao minderheden leven volgens oude tradities....

Ook helemaal te gek en heerlijk gegeten op een super lokatie...en te voet weer naar beneden,waar we nog maar net in de bus zaten toen het begon te regenen.....dat was wel even spannend om in zo'n gammele bus naar beneden te komen...pfffffffb maar het is goed gegaan,wel de nodige brommers onderuit zien gaan en auto's die half in de greppel lagen.....zo dit was in het kort mij 3 e poging.....nu wat eten en op weg naar ons trein avontuur.....hartelijke groet en liefs van ons vanuit China....let niet op de fouten, zit in de brandende zon mijn poging te doen....tot later ( hopen we) ha ha Gr. Vanuit het mooie China .

• 10 September 2012 - 13:50

De Wilde Roos.:

Hallo Diana en Anneke.

Met heel veel plezier jullie verslagen gelezen, en zijn zelf ook nog maar net rerug van vakantie.
    Nog helaas maar even en het is allemaal alweer voorbij.
    Maar na thuiskomst komt pas het verwerken van alle belevenissen. ( Spreek uit ervaring. )
    We wensen jullie nog een paar hele mooie dagen toe, en ik zal weer proberen jullie te volgen met het vliegtuig.
    Groetjes van ons drieen, en tot weerziens.

• 11 September 2012 - 19:26

Rita Blom:

Hoi Diana & en Anneke,

Weer zo'n fantastisch reisverslag. Jullie zullen hier straks in ons kikkerlandje erg aan de omgeving en onze cultuur moeten wennen.

Wens jullie een goede terugreis en zien elkaar gauw weer.

xx rita

• 11 September 2012 - 23:29

Anneke En Babs:

Hoi An en Diana, wat een belevenis dit laatste reis verslag.
    Ik zal het gaan missen.
    Het is nu 23.30 en ik denk dat jullie nog wat uurtjes moeten vliegen en dan ineens hoor je een stemmetje wat zegt we landen over enkele minuten op Amsterdam Airport waar het 14 graden is.
    Als jullie dit lezen zijn al thuis dus Welkom.

HEEL VEEL LIEFS ANNEKE.