Terug reis..... - Reisverslag uit Beijingling, China van Diana Graaf - WaarBenJij.nu Terug reis..... - Reisverslag uit Beijingling, China van Diana Graaf - WaarBenJij.nu

Terug reis.....

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 September 2012 | China, Beijingling

Hallo allemaal.....

Zoals gezegd een rit met de nachtrein van 12 uur.....maar uiteindelijk was het best snel voorbij.....we hadden wijn en bier en allerlei chips en nootjes.....we hebben er van genoten en plezier gehad.....de Chinezen zullen wel gedacht hebben, wat een vreemd volk....we hadden een couchette  met z'n vieren 2x 2 stapel bedden .....en op de gang zat een dame die e.a in de gaten hield,alles is strak geregeld en de dames en heren lopen allemaal strak in uniform, ook was er een soort ontbijtruimte waar kleine flesje met sterke drank in de vitrine stond( 10 yuan.... 85 eurocent) .... Waar de heren er een paar van hebben gehad.....niemand had in de ochtend ergens last van......hi hi
Wederom precies op tijd aangekomen in de oudste stad van China .

Ons een weg naar de koffers gezocht en nadat we die hadden gevonden ,werden we opgewacht door een nieuwe chinese gids die ons weer naar een bus bracht en naar een hotel waar we heerlijk hebben ontbeten! Verse koffiebonen dat was genieten.....
Vervolgens weer op weg naar het volgend station waar we het laatste stuk van 2 uur wederom met de trein hebben gedaan. Van Canton naar  het bruisende Hongkong .....
Vroeger een Britse kroonkolonie en ronduit indrukwekkend en wordt ook wel New York van Azië genoemd.
Het is een wereld van verschil; neon verlichting ,hele hoge wolkenkrabbers , trendy restaurants maar ook authentieke straatmarkten en prachtige parken.....en gelukkig spreken hier veel Chinezen wel Engels..
De rest van de groep is eind van de middag met de bus naar victoriapark geweest ....met de piektram naar boven, waar je een super uitzicht hebt over de skyline van Hongkong ...
Ook nog aansluitend met de sampan Vanaf het water met lichtspel de skyline bewonderen.....en via Deep water Bay door naar de repulse Bay het grootste openbare strand aan Hongkong .
Hier staat ook nog een prachtige tempel direct aan het water.....wij hebben dit niet gedaan omdat wij dit allemaal al eerder hebben gedaan tijdens een tussenstop van 4 dagen in een eder gedane vakantie .....wij zijn naar ladystreet gegaan  met de locale bus en dit was weer een drukte met zoveel winkels en neon reclame dat  je soms niet weet. Waar je moet kijken.

Weer een indrukwekkende dag...het zit erop....vanavond koffer opnieuw herindelen en dan nog wat drinken en morgen is het afsluiten en ons opmaken voor de terugreis naar Nederland.....

Vertrek vanaf Hongkong  om 13.00 uur en dan eerst weer tussenstop in frankfurt en vandaar naar Amsterdam waar we woensdag de 12e om 22.15 hopen aan te komen.....

Wij hebben in iedergeval weer een prachtige reis gehad en volop genoten......de rest volgt thuis..... Hartelijke groet en liefs van ons vanuit het verre China....D & À.....tot gauw!

Goede morgen allemaal....ja ja we zijn zover ,klaar om te vertrekken.....10 uur worden we opgehaald en om 13.00 gaan we de lucht. In.....weer super genoten en klaar om weer naar juiste gaan.....tot later....liefs van ons"

• 12 September 2012 - 09:25

De Wilde Roos.:

We weten niet of dat jullie dit nu nog kunnen lezen, maar we wensen jullie een hele fijne vlucht toe.
    Ik zal weer proberen om jullie te volgen, maar op dit moment 09.25 uur ( NL ) is er nog steeds niets te vinden.
    Maar we zullen het blijven proberen.
    Groetjes en tot ziens.

• 12 September 2012 - 13:43

Rita Blom:

Zo dames tot op de laatste dag nog druk bezig geweest. Hopelijk kunnen jullie op de terugreis wat uitrusten.
    Goedevlucht en tot in holland.